Інтегральна освіта на основі педагогіки єдності
DOI:
https://doi.org/10.15330/jpnu.10.1.205-215Ключові слова:
інтегральна освіта, педагогіка єдності, сфери освіти, любов, єдність, К’яра ЛюбічАнотація
У статті обґрунтовано, що інтегральна освіта, заснована на персоналізмі, охоплює всі виміри розвитку особистості: фізичний, розумовий, соціальний, культурний, релігійний. Мета дослідження: представити інноваційний зміст інтегральної освіти, виражений у педагогіці єдності К’яри Любіч. У роздумах про інтегральну освіту, на основі інтерпретації текстів Любіч та досвіду заснованої нею освітянської спільноти Руху фоколярів, описано оригінальні напрями інтегральної освіти в педагогіці єдності. Наголошено, що концепція цілісного виховання педагогіки єдності, що ґрунтується на християнських ідеях, узгоджується з течією персоналістичної педагогіки і – хоча походить від релігійного послання харизми єдності К’яри Любіч – характеризується універсальністю, оскільки заснована на любові, подаючи її як педагогічну цінність. За результатами аналізу сучасних наукових джерел доведено, що завдяки любові створюється ефективне спілкування на соціальному рівні, виявляється взаєморозуміння в міжособистісних стосунках, людина підноситься до вищих духовних цінностей, створюється гармонійне освітнє середовище для самоствердження та свободи. З’ясовано, що таке спрямування освіти уможливлює побудову універсального братерства, миру та єдності. Авторка стверджує, що трактування у такому контексті цілісного виховання дозволяє зберегти єдність людської особистості та її гармонійний розвиток. Представлений аналіз особливостей інтегральної освіти відповідно до педагогіки єдності не применшує загальної ідеї, що міститься в теорії К’яри Любіч. Перспективними для подальших наукових досліджень визначено нові напрями як у сфері герменевтики творів Любіч, так і в сфері пошукових розвідок освітньої практики Руху Фоколяре та освітніх закладів у різних культурах світу, орієнтованих на харизмі єдності.