Моделі поведінки, спрямовані на зміцнення здоров’я дітей-іноземців у польських школах. Наукове дослідження

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.15330/jpnu.11.1.173-183

Ключові слова:

іноземні учні, здоров’язбережувальна поведінка, вчитель, початкова школа, педагогічне спостереження

Анотація

У статті представлено результати педагогічних спостережень за окремими проявами здоров'язбережувальної поведінки у дітей і підлітків. Спостереження проводили вчителі, які працюють у початкових школах Польщі. Вибірка для дослідження була цілеспрямованою, оскільки у дослідженні брали участь іноземні учні, котрі відвідують початкові школи Польщі у містах або у сільській місцевості. В цілому педагогами проведено 211 педагогічних спостережень, які потім були піддані статистичному аналізу. З’ясовано, що питання оцінювання рівня здоров’язбережувальної поведінки дітей і підлітків є актуальною науковою проблемою, оскільки слугує основою для правильного розвитку молоді й визначає стан здоров’я людини у дитинстві та у дорослому віці. З іншого боку, проведення дослідження у групі дітей-іноземців, які приїхали до Польщі в останні роки, переважно з України, допоможе діагностувати їхню засвоєну поведінку в складних життєвих обставинах (зокрема українських дітей, котрі отримали травми війни). Результати дослідження будуть корисними у шкільній практиці для польських учителів у проведенні цілеспрямованих виховних заходів та, за необхідності, визначення інтервенцій для тих, хто потребує підтримки. Доведено, що здоров’язбережувальна поведінка слугує індикатором ставлення до власного здоров’я, що значною мірою зумовлене визнаними особистісними цінностями. Наголошено на необхідності консультування, підтримки та допомоги молодим людям у контексті окресленої проблеми.

##submission.downloads##

##submission.additionalFiles##

Опубліковано

2024-03-31

Як цитувати

[1]
Назарук, С. et al. 2024. Моделі поведінки, спрямовані на зміцнення здоров’я дітей-іноземців у польських школах. Наукове дослідження. Журнал Прикарпатського національного університету імені Василя Стефаника. 11, 1 (Бер 2024), 173–183. DOI:https://doi.org/10.15330/jpnu.11.1.173-183.

Номер

Розділ

Педагогіка