ІННОВАЦІЙНІ ПІДХОДИ ДО ЗАСТОСУВАННЯ ТЕХНІК ЗВОРОТНОГО ЗВ’ЯЗКУ В ОСВІТНЬОМУ ПРОЦЕСІ ЗАКЛАДІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ

Автор(и)

  • Інна Червінська доктор педагогічних наук, професор, професор кафедри початкової освіти, Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника (м. Івано-Франківськ, Україна)
  • Марина Василик кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри іноземних мов, Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника (м. Івано-Франківськ, Україна)
  • Ніла Нейко кандидат медичних наук, професор кафедри терапевтичної стоматології, Івано- Франківський національний медичний університет (м. Івано-Франківськ, Україна)
  • Андрій Червінський кандидат історичних наук, доцент, доцент кафедри географії та природознавства, Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника (м. Івано-Франківськ, Україна)

DOI:

https://doi.org/10.15330/msuc.2023.28.41-46

Ключові слова:

зворотний зв’язок, освітній процес, освітня взаємодія, фітбек, змішане навчання, оцінювання, здобувачі вищої освіти

Анотація

Авторами сформульовано сутність зворотного зв’язку, описано організаційно-дидактичні умови його ефективного забезпечення в освітньому процесі закладу вищої освіти. Дослідниками запропоновано розглядати зворотний зв'язок у двох аспектах: як варіант налагодження успішної комунікації і взаємодії між викладачем і здобувачем освіти, і як варіант ефективного фітбеку для оцінювання навчальних досягнень і контролю знань здобувачів освіти. У статті наголошується на визнанні важливості правильного застосування технік зворотного зв’язку в освітньому процесі, оскільки він може мати як позитивний, так і негативний вплив на організацію освітнього процесу та успішність здобувачів вищої освіти. Поняття зворотного зв'язку розглядається багатьма науками в межах різних наукових підходів та напрямів, оскільки здебільшого має різне трактування та значення, адже виступає одним з основних елементів функціонування освітньої системи. Формат змішаного навчання, на відміну від інших сучасних форм організації освітнього процесу, передбачає використання режиму віддаленого доступу, що зазвичай унеможливлює безпосереднє спілкування та взаємодію між викладачем і здобувачем освіти. Наголошується, шо зворотній зв'язок потрібно розглядати в контексті того освітнього компонента, де він застосовується. Дослідники вказують, що зворотний зв'язок є засобом здобуття важливої інформації, результатів навчальної діяльності, необхідної для ефективного керування освітнім процесом у змішаному форматі навчання. Зазначається, що метою та провідними завданнями дослідження є розкриття інноваційних підходів та організаційно-дидактичних умов застосування технік зворотного зв’язку в освітньому процесі закладу вищої освіти. Інноваційні ідеї технік зворотного зв’язку успішно реалізуються в сучасному освітньому просторі України. Наголошується, що ефективність впровадження в заклади вищої освіти технік зворотного зв’язку залежить від контексту, цілей, завдань та змістового контексту навчання і виховання юної особистості.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-04-25

Як цитувати

Червінська, І. ., Василик, М. ., Нейко, Н. ., & Червінський, А. . (2023). ІННОВАЦІЙНІ ПІДХОДИ ДО ЗАСТОСУВАННЯ ТЕХНІК ЗВОРОТНОГО ЗВ’ЯЗКУ В ОСВІТНЬОМУ ПРОЦЕСІ ЗАКЛАДІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ. Гірська школа Українських Карпат, (28), 41–46. https://doi.org/10.15330/msuc.2023.28.41-46

Номер

Розділ

ТЕОРЕТИКО-ПЕДАГОГІЧНІ ПРОБЛЕМИ СУЧАСНОЇ ОСВІТИ

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають