ОРГАНІЗАЦІЙНО-ДИДАКТИЧНІ ПІДХОДИ ДО ЗАСТОСУВАННЯ STEM-ТЕХНОЛОГІЙ У ПРОЦЕСІ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ПРИРОДНИЧИХ ПРЕДМЕТІВ
DOI:
https://doi.org/10.15330/msuc.2024.31.71-77Ключові слова:
STEM-освіта, підготовка, цифрові ресурси, природничі шкільні предмети, технології, організаційно- дидактичний підхід, освітній процесАнотація
Автором на основі контент-аналізу наукових психолого-педагогічних джерел, опрацювання матеріалів зарубіжного досвіду з проблеми дослідження, описано організаційно-дидактичні підходи до застосування STEM- технологій у підготовці майбутніх учителів природничих предметів. Наголошується, що організаційно-дидактичні підходи до підготовки майбутніх педагогів включають в себе сукупність принципів, методів і технологій, які сприяють оптимізації освітнього процесу та ефективної підготовки здобувачів вищої освіти до професійної діяльності. Як основні методи дослідження використано: порівняльний аналіз наукових матеріалів з обраної тематики, опис емпіричного досвіду застосування STEM-освіти. На підставі сучасних методологічних підходів (системного, середовищного, компетентнісного, діяльнісного, особистісно-орієнтованого) визначено феноменологічну сутність STEM-освіти, розкрито освітній потенціал та дидактичну роль високотехнологічних засобів STEM-технологій у цілісному освітньому процесі. У рамках вирішення поставлених завдань конкретизовано понятійно-термінологічний апарат, що забезпечує необхідний рівень теоретико-методологічного обґрунтування розробки та ефективного системного застосування високотехнологічного технологічного інструментарію та інноваційних цифрових рішень з метою оптимізації застосування організаційно-дидактичних підходів до застосування елементів STEM-освіти у процесі фахової підготовки майбутніх педагогів. Автор зазначає, що відповідно до організаційно-дидактичних підходів STEM-освіта – це добре спланований й організований процес, який включає вивчення природничих наук разом із технологією та математикою , який базується на дослідницько-пошуковій діяльності як провідному способі освітньої взаємодії. У статті вказується, що сучасна психолого-педагогічна наука та шкільна практика визначають STEM-освіту як високотехнологічний інформаційно-дидактичний засіб навчання інноваційний цифровий ресурс, освітньо-виховний потенціал активно реалізуються для оптимізації організації освітнього процесу та всебічного розвитку й саморозвитку зростаючої особистості.
