ПІДГОТОВКА МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ПОЧАТКОВИХ КЛАСІВ ДО ТЕХНОЛОГІЗАЦІЇ ВИХОВНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ В НУШ

Автор(и)

  • Марія ОЛІЯР доктор педагогічних наук, професор, професор кафедри початкової освіти та освітних інновацій, Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника (м. Івано-Франківськ, Україна)
  • Лілія КОПЧАК старший викладач кафедри іноземних мов і країнознавства, Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника (м. Івано-Франківськ, Україна)

DOI:

https://doi.org/10.15330/msuc.2024.31.131-135

Ключові слова:

нова українська школа, майбутній учитель початкових класів, виховна діяльність, педагогічна технологія, виховна технологія, технологізація виховного процесу, готовність учителя до інноваційної виховної діяльності.

Анотація

Актуальність проблеми, висвітленої у статті, полягає в тому, що бурхливі соціально-економічні зміни в Україні та світі, зокрема широкомасштабна війна, зумовили зміни у змісті виховної роботи з учнями ЗЗСО, а це вимагає нових підходів до професійної підготовки майбутніх учителів початкових класів. Мета статті – окреслити шляхи професійної підготовки майбутніх педагогів до технологізації виховної діяльності в НУШ. Методи дослідження: теоретичний аналіз психолого-педагогічної літератури; аналіз практичного досвіду розв’язання проблеми. У результаті здійсненого дослідження висвітлено основні вимоги до змісту та основних напрямів виховання учнів відповідно до Концепції нової української школи та Державного стандарту початкової освіти. Розкрито найважливіші тенденції розвитку сучасної виховної практики, серед яких провідною є технологізація виховного процесу. Окреслено зміст понять «педагогічна технологія», «виховна технологія», «технологізація виховного процесу». Зокрема, зазначено, що технологізація освітнього процесу в сучасній вітчизняній та закордонній педагогіці пов’язана з пошуком таких педагогічних підходів, які могли б перетворити навчання і виховання у технологічний процес із гарантованим результатом. Виявлено розбіжності у поглядах учених щодо використання терміну «виховна технологія». Зосереджено увагу на змісті виховної діяльності педагога. Описано процес формування готовності майбутніх учителів початкових класів до інноваційної виховної діяльності. Компонентами готовності є належний рівень мотивації педагогів до інновацій у виховній діяльності, змістовий компонент, що включає інноваційне мислення педагога, творче освітнє середовище, операційний (діяльнісний) та результативний компоненти. Описано критерії готовності майбутніх педагогів до технологізації виховного середовища НУШ, а також рівні готовності (недостатній, адаптивний, репродуктивний та креативний).

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-01-15

Як цитувати

ОЛІЯР, М., & КОПЧАК, Л. (2025). ПІДГОТОВКА МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ПОЧАТКОВИХ КЛАСІВ ДО ТЕХНОЛОГІЗАЦІЇ ВИХОВНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ В НУШ. Гірська школа Українських Карпат, (31), 131–135. https://doi.org/10.15330/msuc.2024.31.131-135

Номер

Розділ

ПРОБЛЕМИ НАВЧАННЯ І ВИХОВАННЯ ДІТЕЙ У ЗАКЛАДАХ ОСВІТИ ГІРСЬКИХ РЕГІОНІВ

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають