ВИКЛАДАЧ-ТЬЮТОР ЯК СУБ'ЄКТ ДИСТАНЦІЙНОГО ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ
DOI:
https://doi.org/10.15330/obrii.51.2.110-112Ключові слова:
освіта, дистанційна освіта, освітній процес, здобувач освіти, викладач-тьюторАнотація
У статті розкриваються основні тенденції упровадження дистанційної освіти в Україні. Велика увага приділяється функціям системи підготовки викладачів. Дається визначення понять “дистанційна освіта” і “викладач-тьютор”. Визначено моделі дистанційного здобуття освіти, види функціональної діяльності викладача закладу традиційного навчання та дистанційної освіти. Зазначено, що існує зміна функцій тьютора порівняно з функціями викладача, які істотно впливають на обсяг і зміст видів його діяльності. Виокремлено функції, які покладаються на викладача в процесі дистанційного здобуття знань, а саме координація пізнавального процесу, коригування курсу, керівництво навчальними проєктами та інше. Зазначено, що викладач-тьютор керує навчальними групами взаємопідтримки, допомагає здобувачам освіти у їхньому професійному самовизначенні. Тьютор заохочує та сприяє навчанню, створюючи умови для рівнопартнерських взаємин, які забезпечують ефективність процесу навчання, покращують якість професійної освіти.