КОНСТРУЮВАННЯ КУЛЬТУРНОГО «ІНШОГО» В ОПОВІДАННІ ДЖОЗЕФА КОНРАДА «КАРАЇН: СПОГАД»
DOI:
https://doi.org/10.15330/sch.2019.8.8-12Ключові слова:
Культурний «Інший», національні стереотипи, культурна ідентичність, колоніальний дискурс, Джозеф КонрадАнотація
Мета. У статті досліджуються авторська візія і складові твореного Джозефом Конрадом образу Малайського архіпелагу в оповіданні «Караїн: спогад» (1897), яке артикулює художні репрезентації окремих соціальних і культурних конструктів «Іншого» кінця ХІХ ст. і є частиною літературного діалогу між Сходом і Заходом. Дослідницька методика. У статті використано імагологічний підхід та стратегії культурологічних студій, за допомогою яких здійснено аналіз того, як в оповіданні Конрада «Караїн: спогад» сконструйовано культурну ідентичність «Іншого» через реконструкцію та деконструкцію деяких національних стереотипів і культурних упереджень доби. Результати. Показано, що фікційний світ Малайського архіпелагу, реконструйований Конрадом в оповіданні «Караїн: спогад», доповнює значення, що закріплюються за образом малайців (тобто національні риси), і слугує засобом вираження кумулятивного конструювання Заходом Сходу і культурного «Іншого». Наукова новизна. У статті зроблено спробу довести, що твори Конрада представляють собою складні художні репрезентації, які одночасно артикулюють та оскаржують культурні уявлення ХІХ століття щодо європейської цивілізації та колоніальної периферії. Практична цінність. Стаття може слугувати основою для подальшого дослідження проблеми культурного «Іншого» та його репрезентації в англійській літературі.
Ключові слова: культурний «Інший», національні стереотипи, національні стереотипи, колоніальний дискурс, Джозеф Конрад.