Реґіональна і полікультурна освіта в Польщі та Україні
DOI:
https://doi.org/10.15330/jpnu.4.1.87-96Ключові слова:
педагогіка, освіта, реґіоналізм, мультикультуралізм, традиція, патріотизмАнотація
Освіта в Польщі та Україні ґрунтується на засадах мультикультуралізму, реґіоналізму й традиціях патріотизму. У минулому ці концепції пов’язували з благородством, шляхетністю, національними пріоритетами. В епоху демократизації, модернізації та глобалізації окреслені поняття набувають нового змісту. Вони впливають на різні аспекти повсякденного життя людей, тому потребують оновлення в руслі дидактичної теорії. Це має важливе значення для загальноосвітніх навчальних закладів, які на практиці реалізують реґіональні, культурні та європейські освітні програми. У статті зазначено, що формування освітнього простору сучасного навчального закладу на засадах реґіоналізму та мультикультуралізму є ефективним за отримання наступних педагогічних принципів: природовідповідності, культуровідповідності, гуманізації, народності, поліетнічності, толерантності, гармонії родинно-шкільного виховання та ін. Автори акцентують увагу на теоретичному трактуванні досліджуваної проблеми