Інноваційні методи роботи з художнім текстом (на матеріалі дитячої інклюзивної літератури).
DOI:
https://doi.org/10.15330/jpnu.7.1.102-111Ключові слова:
інклюзивна література, піраміда героя, креативна гра, майндмапінг, swot- аналіз, шість капелюхів, ромашка Блума, комікс, ребус, трикутник Волта ДіснеяАнотація
Дослідження присвячене аналізу інноваційних методів роботи з художнім текстом зі студентами педагогічних спеціальностей. Ілюстративним матеріалом слугують інклюзивні книги для найменших вітчизняної та зарубіжної літератури: “Зайчик-нестрибайчик та його смілива мама”, “Магда і вітер”, “Опікуни для жирафа”, “Просто тому що”, “Планета Віллі”, “Так! Я можу!”, трилогія про Перл. Головними героями цих творів виступають діти з інвалідністю та особливими освітніми потребами, а оповідачами часто стають старші або менші брати чи сестри. Вибір інклюзивної літератури зумовлений тим, що це нові актуальні художні твори, які відображають світ дітей з інвалідністю, говорять про важливі та серйозні теми, як-от тема смерті, а також мають на меті показати, що краса світу у його різноманітності. Розглянуто впровадження вітагенних технологій з голограмним проєктуванням (каліграма, креативна гра, піраміда автора та героя). Обґрунтовано доцільність застосування методик критичного мислення під час аналізу художнього тексту (ромашка Блума, шість капелюхів, майндмапінг, swot-аналіз, трикутник Волта Діснея). Також розглянуто можливості застосування онлайнресурсів під час роботи з літературними творами (генератор ребусів, коміксів, створення ментальних карт, кросвордів на онлайнплатформі). Доведено, що такі методи роботи сприяють розвитку читацьких інтересів, креативного мислення, допомагають розкрити творчий потенціал студентів, дозволяють по-новому подивитися на художній текст. Вони стануть у нагоді в подальшій професійній діяльності майбутніх вчителів.