Системний аналіз досвіду психолого-педагогічної підготовки майбутніх педагогів

Автор(и)

  • Наталія Титова National Pedagogical Dragomanov University
  • Оксанa Кацеро National Pedagogical Dragomanov University
  • Оксана Кондур Vasyl Stefanyk Precarpathian National University

DOI:

https://doi.org/10.15330/jpnu.7.1.199-206

Ключові слова:

психолого-педагогічна підготовка, педагоги професійного навчання, вища освіта, професійна освіта

Анотація

У статті зазначено, що інтеґрація вищої освіти України до європейського освітнього простору пов'язана з проблемами реформування системи професійної освіти відповідно до міжнародних вимог, тому актуальне системне дослідження загально педагогічної підготовки майбутніх вчителів та викладачів. Основним завданням вищої професійної освіти є підготовка вчителів, готових до організації та впровадження фундаментальної, технічної та професійної підготовки на практиці на всіх рівнях професійної освіти. Визначено, що ефективним способом реалізації вимог до професійних якостей майбутніх спеціалістів є диверсифікація їх професійної підготовки. Водночас важливим є створення та забезпечення умов для позитивної синергії з метою забезпечення науковості, послідовності, інноваційності, доступності, неперервності та різноманітності освіта для майбутніх педагогічних фахівців. Здійснено аналіз сутності психолого-педагогічної підготовки педагогів, особливо-професійного навчання, що ґрунтується на єдності педагогічної теорії та практики, контекстного навчання і виховання, спирається на закономірності й механізми педагогічної творчості. За результатами проведеного аналізу встановлено, що основними принципами даної підготовки є: науковість, культуровідповідність, фундаментальність, гуманізація, системність. Запропоновано формувати структуру психолого-педагогічної підготовки майбутнього вчителя з трьох основних компонент: інваріантної, змінної, результативної. Ці складові наповнені відповідними навчальними контентами. Проаналізовано термінологічні аспектів психолого-педагогічної підготовки майбутніх фахівців у закладах вищої освіти. З урахуванням сучасних вимог уточнено понять: “навчання”, “професійно-технічна підготовка вчителів”, “загально педагогічна підготовка” та “психолого-педагогічна підготовка майбутніх фахівців педагогічних закладів”.

##submission.downloads##

##submission.additionalFiles##

Опубліковано

2020-04-21

Як цитувати

[1]
Титова , Н. et al. 2020. Системний аналіз досвіду психолого-педагогічної підготовки майбутніх педагогів. Журнал Прикарпатського національного університету імені Василя Стефаника. 7, 1 (Квіт 2020), 199–206. DOI:https://doi.org/10.15330/jpnu.7.1.199-206.

Номер

Розділ

Педагогіка

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають