Використання засобів української народної педагогіки у формуванні морально-етичних понять у позаурочній виховній роботі
DOI:
https://doi.org/10.15330/jpnu.8.1.212-217Ключові слова:
студентське самоврядування, освітній процес, якість освіти, вища освіта, лідерствоАнотація
У статті визначено особливості формування морально-етичних понять школярів у позаурочній діяльності закладу загальної середньої освіти. Зокрема, виявлено позитивний вплив засобів української народної педагогіки на виховання моральних якостей учнів, окреслено народно-педагогічні методи стимулювання, серед яких: заохочення, спонукання та корекції їх поведінки дітей. Процес формування та розвитку моральних якостей у дітей відбувається у тісному взаємозв’язку навчання, розвитку та виховання, тобто не можна, наприклад, в освітньому процесі ставити за мету формування одних морально-етичних цінностей, а у позаурочній виховній роботі – інших. Результативність процесу морально-етичного виховання дітей значною мірою залежить від мети і тих виховних завдань, які ставить перед собою вчитель (вихователь), педагогічних засобів і форм організації освітнього процесу, принципів систематичності та педагогічної співпраці школи та сім’ї у вирішенні окресленої проблеми. У процесі формування морально-етичних понять в учнів у позаурочній виховній роботі, як і в навчально-пізнавальній діяльності, здійснюється у двох напрямах: пізнавальному та прикладному. Це означає, що учні, поруч із опануванням та поглибленням теоретичних знань, мають можливості для їх практичного застосування.