Інклюзія у вимірах персоналістики

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.15330/jpnu.9.1.7-15

Ключові слова:

інклюзія, персоналістика, особистість, творчість, музика, поезія, особливі освітні потреби, інклюзивне освітнє середовище

Анотація

У статті обґрунтовано й запропоновано персоналістичний підхід для  аналізу проблеми інклюзії. Наголошується на необхідності дотримання принципу людино- й дитиноцентризму у процесі роботи із суб’єктами, які мають особливі потреби. Це забезпечує не лише гуманне, демократичне ставлення до людини, а й дозволяє повною мірою використати психолого-педагогічні впливи на духовно-душевний розвиток особистості. Важливим елементом цього процесу є й активне використання різноманітних способів і форм взаєморозуміння, на якому ґрунтується милосердя, емпатія, добротворчість (методологія науки герменевтики та феноменології). Для фактологічного аналізу й презентації окресленої проблеми задіяна реальна життєдіяльність видатних вітчизняних і зарубіжних персоналій, які мали великі проблеми зі здоров’ям (втрата слуху – Людвіг ван Бетховен, Марія Башкірцева, незрячість – Гомер, Демокріт, Луї Брайль, параліч та онкологічні захворювання – Стівен Хокінг, Квітослава Цісик, Юрій Тітов), але виявили велику силу Духа, прагнення до самореалізації засобами творчості у сфері музики, поезії, образотворчого мистецтва. Такі персоналії слугують прикладом для наслідування в інклюзивному середовищі закладу освіти.

##submission.downloads##

##submission.additionalFiles##

Опубліковано

2022-04-27

Як цитувати

[1]
Васянович , Г. і Будник, О. 2022. Інклюзія у вимірах персоналістики. Журнал Прикарпатського національного університету імені Василя Стефаника. 9, 1 (Квіт 2022), 7–15. DOI:https://doi.org/10.15330/jpnu.9.1.7-15.

Номер

Розділ

Педагогіка

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають

1 > >>