Формування «м’яких навичок» у майбутніх спортсменів та викладачів фізичної культури

Автор(и)

  • Оксана Кондур Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника https://orcid.org/0000-0001-9342-1127
  • Галина Михайлишин Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника https://orcid.org/0000-0003-1589-9242
  • Леся Серман Івано-Франківський фаховий коледж фізичного виховання Національного університету фізичного виховання і спорту України https://orcid.org/0000-0003-2061-1792

DOI:

https://doi.org/10.15330/jpnu.9.1.27-36

Ключові слова:

«м’які навички», професійна підготовка, спортсмен, професійна діяльність, учитель фізичної культури, фізичне виховання і спорт, освітні компоненти

Анотація

Проведено теоретичне та експериментальне дослідження умов формування «м’яких навичок» майбутніх спортсменів і вчителів фізичної культури у закладі вищої освіти. Розкрито зміст та особливості формування «м’яких навичок» фахівця-професіонала. Визначено місце «м’яких навичок» у професійній структурі особистості спортсмена і викладача та роль у здійснені фахової діяльності. За критерії сформованості «м’яких навичок» у студентів університету спеціальності «Фізична культура і спорт» обрано: комплексне багаторівневе розв'язання проблем; критичне мислення; креативність; управління людьми; співпрацю з іншими; емоційний інтелект; судження і прийняття рішень; клієнтоорієнтованість; вміння вести переговори; когнітивна гнучкість; стресостійкість; ефективний пошук роботи. Рівні сформованості «м’яких навичок» проранжовано за ступенем виявлення на початковий, низький, середній і високий. З допомогою цих показників експериментально перевірено умови для ефективного формування «м’яких навичок» сучасних студентів у сфері фізичного виховання та спорту закладів вищої освіти. Рекомендовано освітні компоненти професійної підготовки освітньої програми доповнити темами, які сприятимуть формуванню «м’яких навичок». Обґрунтовано важливість орієнтувати студентів на участь у тренінгах з «м’яких навичок», а також виховувати у них потребу самовдосконалення, оскільки «м’які навички» є вирішальними для випускників у працевлаштуванні та розвитку кар’єри в умовах глобалізації.

##submission.downloads##

##submission.additionalFiles##

Опубліковано

2022-04-27

Як цитувати

[1]
Кондур, О. et al. 2022. Формування «м’яких навичок» у майбутніх спортсменів та викладачів фізичної культури. Журнал Прикарпатського національного університету імені Василя Стефаника. 9, 1 (Квіт 2022), 27–36. DOI:https://doi.org/10.15330/jpnu.9.1.27-36.

Номер

Розділ

Педагогіка

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають