Особливості організації педагогічної практики майбутніх учителів початкової школи України та Кіпру: порівняльний аналіз
DOI:
https://doi.org/10.15330/jpnu.9.1.82-91Ключові слова:
педагогічна практика, практико орієнтоване навчання, початкова школа, виробнича (виїзна) практика, підготовка сучасного вчителя, підготовка вчителяАнотація
У статті обгрунтовано актуальність практико орієнтованого навчання, висвітлено значення виробничої практики в школі у процесі підготовки майбутніх учителів. Визначено прогресивні ідеї практичної професійної підготовки педагогів в Україні та Республіці Кіпр. Здійснено порівняльний аналіз програм підготовки вчителів двох країн. Виокремлено етапи практико орієнтованої підготовки майбутніх учителів початкової школи, її зміст та результати. Описано досвід Кіпрського університету щодо діяльності клубів педагогічної освіти, де студентам створюють умови для обговорення позитивних і негативних ситуацій, обміну досвідом роботи з учнями в школі, здійснення спільного аналізу процесу їхнього викладання під час виробничої практики у школі у відеоклубах. З’ясовано, що у Прикарпатському національному університеті імені Василя Стефаника обговорення результатів роботи студентів після завершення педагогічної практики в школі здійснюється здебільшого в закладі освіти з групою викладачів та здобувачів освіти; майбутні вчителі публічно звітують про свою роботу. Проаналізовано зворотний зв’язок студентів-випускників у педагогічній підготовці (результати виробничої практики в школі): наявність чітких інструкцій щодо організації діяльності вчителя в початковій школі; вміння ставити цілі та завдання уроку, планувати професійну діяльність для досягнення цих цілей, створити морально-психологічний комфорт в класі; навички організації навчального діалогу та налагодження партнерської взаємодії з батьками учнів і вчителями; навички комунікативної культури, використання засобів стимулювання і мотивації учіння учнів та ін.