ЦИФРОВІЗАЦІЯ ЯК ЧИННИК РОЗВИТКУ ІННОВАЦІЙНОГО МИСЛЕННЯ ЗДОБУВАЧІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ

Автор(и)

  • Оксана ЦЮНЯК доктор педагогічних наук, професор, професор кафедри початкової освіти та освітніх інновацій, Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника (м. Івано-Франківськ, Україна)
  • Тетяна ГОЦАНЮК аспірантка ІІ року навчання спеціальності 015 Професійна освіта (за спеціалізаціями), Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника (м. Івано-Франківськ, Україна)

DOI:

https://doi.org/10.15330/msuc.2024.31.86-90

Ключові слова:

цифровізація, цифрова освіта, цифрова трансформація освіти, інноваційний розвиток, цифрові технології, цифрове середовище, інноваційне мислення, здобувачі вищої освіти.

Анотація

У статті здійснено ґрунтовний аналіз проблеми впливу цифровізації на розвиток інноваційного мислення здобувачів вищої освіти. Розкрито сутність понять «цифровізація», «інноваційне мислення». Проаналізовано нормативно-правові документи розвитку цифрової економіки та суспільства України, що вказують на необхідність інтеграції цифрових інструментів в освіту для сприяння розвитку інноваційного мислення студентів. Окреслено виклики, пов'язані з впливом цифровізації на розвиток інноваційного мислення здобувачів вищої освіти, розв’язання яких потребує комплексного підходу, що включає підвищення цифрової грамотності, модернізацію освітніх програм у закладах вищої освіти, забезпечення рівного доступу до технологій та розвитку етичних і соціальних навичок у цифровому середовищі. Охарактеризовано особистісні якості здобувачів вищої освіти, що пов’язані з розвитком інноваційного мислення: генерація нових нестандартних ідей; відмова від стереотипів і шаблонів; прагнення пізнавати нове; уміння за потреби використати досвід інших; здатність до аналізу, синтезу та узагальнення; оригінальність поглядів та гнучкість мислення; здатність до творчого вирішення професійних проблем; орієнтація на отримання практичного досвіду; пошук різних способів реалізації професійних ідей. Здійснено емпіричне дослідження розвитку інноваційного мислення здобувачів вищої освіти. За результатами анкетування визначено, що цифрові технології, зокрема, освітні платформи, онлайн-бібліотеки та програми для обміну знаннями, значно покращують навчальний процес і сприяють розвитку інноваційного мислення та формуванню професійних компетентностей студентів, що є важливою складовою їхньої професійної підготовки до роботи в умовах цифрової трансформації освіти. Зроблено висновки, що цифровізація є важливим чинником розвитку інноваційного мислення здобувачів вищої освіти, а цифрові технології є потужним інструментом для організації освітнього процесу в умовах інформатизації суспільства та полегшують засвоєння навчального матеріалу, сприяють співпраці, самореалізації та професійному становленню майбутніх фахівців.

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-01-15

Як цитувати

ЦЮНЯК, О., & ГОЦАНЮК, Т. (2025). ЦИФРОВІЗАЦІЯ ЯК ЧИННИК РОЗВИТКУ ІННОВАЦІЙНОГО МИСЛЕННЯ ЗДОБУВАЧІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ. Гірська школа Українських Карпат, (31), 86–90. https://doi.org/10.15330/msuc.2024.31.86-90

Номер

Розділ

ТЕОРЕТИКО-МЕТОДИЧНІ ЗАСАДИ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ПЕДАГОГІВ

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають