ОСОБЛИВОСТІ ЗАСТОСУВАННЯ LEGO-ТЕХНОЛОГІЙ В ОСВІТНЬОМУ ПРОСТОРІ НОВОЇ УКРАЇНСЬКОЇ ШКОЛИ: ТЕОРЕТИЧНИЙ І ПРАКТИЧНИЙ АСПЕКТИ

Автор(и)

  • Уляна БОРИС кандидат педагогічних наук, викладач, Коломийський педагогічний фаховий коледж Івано-Франківської обласної ради (м. Коломия, Україна)

DOI:

https://doi.org/10.15330/msuc.2024.31.113-118

Ключові слова:

LEGO-технології; молодший школяр; початкова школа; учитель початкових класів; гра; інтегрований курс «Я досліджую світ»; формування мовленнєвих, математичних, природничих, технологічних, соціальних і здоров’язбережувальних, громадянських та історичних компетентностей.

Анотація

Стаття присвячена проблемі застосування LEGO-технологій в освітньому просторі Нової української школи. На онові вивчення джерельної бази та результатів проведеного дослідження зроблено висновок, що застосування LEGO в освітньому процесі початкової школи дає змогу вчителеві розкрити пізнавальні можливості кожного учня, який є суб’єктом освітнього процесу. Доведено, що використання LEGO є ефективним під час розвитку мовленнєвих, математичних, природничих, технологічних, соціальних і здоров’язбережувальних, громадянських та історичних компетентностей і «навчання через гру» можливе з конструктором LEGO. Окрім того, LEGO-технології на уроках у початковій школі активізують розвиток пам'яті, уваги, уяви, логічного мислення, сприяють встановленню здобувачами освіти закономірностей. Як показали результати нашого дослідження, учителі початкових класів м. Коломиї ефективно використовують LEGO-технології на уроках під час ранкових зустрічей, для організації навчальної та дослідницької діяльності; для актуалізації опорних знань та життєвого досвіду учнів; для сприймання і осмислення навчального матеріалу; для узагальнення та систематизації знань, умінь та навичок учнів; для рефлексії тощо. Найчастіше на уроках «Я досліджую світ» педагоги застосовують LEGO-технології для узагальнення та систематизації знань – 83,3%, для рефлексії – 66,7%, під час проведення ранкових зустрічей – 55,6%, для актуалізації опорних знань, умінь та навичок – 47,2%, для сприймання та осмислення нового навчального матеріалу – 36,1%. LEGO-технології дають змогу організувати

як фронтальну роботу молодших школярів, спрямовану на вивчення обраних тем, різних предметів у межах класно- урочної системи, так і самостійну творчу роботу, проєктну форму організації занять. Організація навчально-ігрової

діяльності вимагає від учителя відповідної методичної компетентності та високої майстерності, щоб знайти у грі з LEGO будь-який метод навчання.

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-01-15

Як цитувати

БОРИС, У. (2025). ОСОБЛИВОСТІ ЗАСТОСУВАННЯ LEGO-ТЕХНОЛОГІЙ В ОСВІТНЬОМУ ПРОСТОРІ НОВОЇ УКРАЇНСЬКОЇ ШКОЛИ: ТЕОРЕТИЧНИЙ І ПРАКТИЧНИЙ АСПЕКТИ. Гірська школа Українських Карпат, (31), 113–118. https://doi.org/10.15330/msuc.2024.31.113-118

Номер

Розділ

ПРОБЛЕМИ НАВЧАННЯ І ВИХОВАННЯ ДІТЕЙ У ЗАКЛАДАХ ОСВІТИ ГІРСЬКИХ РЕГІОНІВ

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають