ОСОБИСТІСНО-ОРІЄНТОВАНІ ТЕХНОЛОГІЇ У ВИХОВНОМУ ПРОЦЕСІ: КУЛЬТУРОЛОГІЧНИЙ АСПЕКТ

  • Марія ЯКУБОВСЬКА кандидат філологічних наук, доцент, кафедра інформаційної, бібліотечної та книжкової справи, Українська академія друкарства, Україна https://orcid.org/0000-0002-7774-955X
  • Романа МИХАЙЛИШИН методист Педагогічного коледжу, асистент, кафедра загальної педагогіки та педагогіки вищої школи факультету педагогічної освіти, Львівський національний університет ім. Івана Франка, Україна
Ключові слова: культурологічна компетентність, екологічна безпека, екологічне мислення, культурологічний світогляд, дискурс, психологічна безпека суспільства, культурологічна свідомість, мистецтво спілкування, культурологічне середовище, психологічний захист особистості

Анотація

Автором порушено проблеми інноваційних особистісно-орієнтованих технологій у формуванні особистості студента. За концептуальними засадами акад. І. Беха, науково-теоретичні  засади особистісно орієнтованих технологій культурологічного характеру базуються на основі створення емоційно збагачених виховних ситуацій, особистісного розвивального спілкування, використання співпереживання особистості та системного аналізу вчинків.

На прикладі аналізу науково-мистецького доробку акад. В. Рябчука досліджується культурологічний аспект процесу самоусвідомлення та самовиховання особистості та його роль в утвердженні якісних інноваційних процесів педагогічної взаємодії у системі формування основ екологічної безпеки нашого суспільства. У статті накреслюється алгоритм системних процесів формування культурологічного мислення сучасності, формування культурологічної компетентності, системне еволюційне осмислення дискурсу сучасної освіти та забезпечення варіативних технологій культурологічної освіти студентів; частково аналізуються тенденції особистісно гуманітарної  технології викладання культурологічних дисциплін у  закладах вищої освіти.

Опубліковано
2020-04-29
Розділ
Наукові статті