ГАРМОНІЗАЦІЯ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ В ЗАКЛАДАХ ВИЩОЇ ОСВІТИ ЗАСОБАМИ ІНТЕГРАТИВНОГО ПІДХОДУ
DOI:
https://doi.org/10.15330/obrii.51.2.15-19Ключові слова:
гармонія, гармонізація, освітній процес, заклади вищої освіти, інтегративний підхідАнотація
У статті обумовлено, що міждисциплінарна ціннісно орієнтована освіта передбачає цілісну систему знань фахівця та досягнення гармонії між раціональним і духовним у процесі професійної діяльності. Автором здійснена спроба обґрунтувати інтегративний підхід до гармонізації освітнього процесу закладу вищої освіти, використовуючи вивчення й аналіз філософської, соціологічної, психолого-педагогічної літератури вітчизняних і зарубіжних авторів, узагальнюючи науково-теоретичні і дослідницькі дані для впровадження інтегративного підходу, порівняння та логічних методів аналізу. Доведено, що інтеграційними засобами передбачено створювати відкриті системи освіти, акцентувати на національних зацікавленнях, реформувати науку в закладах вищої освіти, посилювати фундаментальну й методологічну складові в новітній педагогіці, по-іншому структурувати й наповнювати освітній зміст, розвивати освітньо-педагогічне передбачення тощо. Загалом зроблений висновок, що освіта розвивається від простішого до складнішого за принципом теорії гармонії.