ДИДАКТИЧНІ КОМІКСИ В ПОЧАТКОВІЙ ШКОЛІ: МЕТОДИКА ЇХ СТВОРЕННЯ ТА ВИКОРИСТАННЯ
DOI:
https://doi.org/10.15330/obrii.54.1.37-48Ключові слова:
дидактичний комікс, цифрова грамотність вчителя, цифрові інструменти, інноваційні технології, початкова школаАнотація
У статті висвітлено актуальність проблеми впровадження інновацій в освітній процес сучасної початкової школи, зокрема інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ) та цифрових ресурсів. Обґрунтовано теоретичне значення дидактичних коміксів, подано їх видове різноманіття. Автори розглядають комікс як соціокультурне явище та ефективний педагогічний засіб для навчання і розвитку дітей молодшого шкільного віку. З’ясовано, що дидактичний комікс характеризується яскравою візуалізацією, привертає увагу здобувачів початкової освіти, підвищує зацікавлення навчальним матеріалом, допомагає кращому запам’ятовуванню. Доведено, що формат коміксу уможливлює наочне й змістовне відображення навчальної інформації з використанням мінімальних художніх і цифрових засобів. Представлено методику використання коміксів у навчанні молодших школярів у контексті викладання різних навчальних предметів. Запропоновано цифрові інструменти для створення інтерактивних коміксів та приведено педагогічні прийоми роботи з ними. Застосовано такі методи дослідження: аналіз науково-методичної літератури, метод синтезу, опитування, вивчення можливостей наявних цифрових ресурсів та інструментів для створення коміксів.