МЕДІАТЕХНОЛОГІЇ ЯК ЕФЕКТИВНИЙ ЗАСІБ ПІДВИЩЕННЯ ЯКОСТІ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ В ЗАКЛАДАХ ВИЩОЇ ОСВІТИ
DOI:
https://doi.org/10.15330/obrii.55.2.69-73Ключові слова:
освітній процес, медіаосвітні технології, медіаосвіта, медіаграмотність, здобувачі освіти, заклади вищої освітиАнотація
Автори розглядають питання розвитку медіаосвітніх технологій в умовах підготовки здобувачів освіти. Актуальність досліджуваної проблеми зумовлена великим освітньо-пізнавальним потенціалом сучасних медіатехнологій, які в педагогічній діяльності та освітній практиці виконують подвійну функцію: підвищення якості освітнього процесу під час вивчення різних дисциплін освітньої професійної програми шляхом високої ефективності якості навчального і розвивального потенціалу медіатехнологій – формування медійної грамотності студентів. Стаття присвячена проблематиці організації освітнього процесу у ЗВО за умов інтенсивного розвитку медіатехнологій, збільшення впливу медіаресурсів та впровадження ефективних медіапрактик у педагогічну діяльність. Обґрунтовано, що рівень медіаграмотності здобувача освіти виступає основним чинником формування успішного випускника-професіонала. Для вирішення окреслених завдань застосовано комплекс наукових методів, які забезпечують достовірність результатів і висновків. Наголошується, що медіатехнології можуть ефективно інтегруватися до освітнього контенту майже всіх навчальних дисциплін освітньої професійної програми певного рівня за умови дотримання дидактично-організаційних вимог щодо доцільності досягнення цілей і реалізації окреслених завдань медіаосвіти. Авторами вказується, що сучасне суспільство, де інформація набуває статусу соціокультурного й економічного ресурсів, вимагає підготовки компетентних спеціалістів, які вільно володіли б медіаосвітніми технологіями та ефективно їх застосовували в майбутній професійній діяльності. Дослідниками наголошується, що рівень медіаосвіти студентів повинен відповідати розвитку загального інтелектуального і професійного рівнів майбутнього фахівця певної галузі.