МЕДІАТЕХНОЛОГІЇ ЯК ЕФЕКТИВНИЙ ЗАСІБ ПІДВИЩЕННЯ ЯКОСТІ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ В ЗАКЛАДАХ ВИЩОЇ ОСВІТИ

Автор(и)

  • ІННА ЧЕРВІНСЬКА Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника,Україна https://orcid.org/0000-0003-0745-1413
  • АННА СТРУК Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника, Україна
  • ОКСАНА ПРИТУЛЯК Івано-Франківський національний медичний університет, Україна https://orcid.org/0000-0001-5159-5209
  • ЯРОСЛАВ НИКОРАК Івано-Франківський фаховий коледж Прикарпатського національного університету імені Василя Стефаника, Україна ORCID ID 0000-0002-9855-5914 https://orcid.org/0000-0002-9855-5914

DOI:

https://doi.org/10.15330/obrii.55.2.69-73

Ключові слова:

освітній процес, медіаосвітні технології, медіаосвіта, медіаграмотність, здобувачі освіти, заклади вищої освіти

Анотація

Автори розглядають питання розвитку медіаосвітніх технологій в умовах підготовки здобувачів освіти. Актуальність досліджуваної проблеми зумовлена великим освітньо-пізнавальним потенціалом сучасних медіатехнологій, які в педагогічній діяльності та освітній практиці виконують подвійну функцію: підвищення якості освітнього процесу під час вивчення різних дисциплін освітньої професійної програми шляхом високої ефективності якості навчального і розвивального потенціалу медіатехнологій – формування медійної грамотності студентів. Стаття присвячена проблематиці організації освітнього процесу у ЗВО за умов інтенсивного розвитку медіатехнологій, збільшення впливу медіаресурсів та впровадження ефективних медіапрактик у педагогічну діяльність. Обґрунтовано, що рівень медіаграмотності здобувача освіти виступає основним чинником формування успішного випускника-професіонала. Для вирішення окреслених завдань застосовано комплекс наукових методів, які забезпечують достовірність результатів і висновків. Наголошується, що медіатехнології можуть ефективно інтегруватися до освітнього контенту майже всіх навчальних дисциплін освітньої професійної програми певного рівня за умови дотримання дидактично-організаційних вимог  щодо доцільності досягнення цілей і реалізації окреслених завдань медіаосвіти. Авторами вказується, що сучасне суспільство, де інформація набуває статусу соціокультурного й економічного ресурсів, вимагає підготовки компетентних спеціалістів, які вільно володіли б медіаосвітніми технологіями та ефективно їх застосовували в майбутній професійній діяльності. Дослідниками наголошується, що рівень медіаосвіти студентів повинен відповідати розвитку загального інтелектуального і професійного рівнів майбутнього фахівця певної галузі.

Біографії авторів

ІННА ЧЕРВІНСЬКА, Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника,Україна

доктор педагогічних наук, професор, професор кафедри педагогіки початкової освіти, Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника,Україна


АННА СТРУК, Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника, Україна

доктор педагогічних наук, професор кафедри фахових методик і технологій початкової освіти, Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника, Україна


ОКСАНА ПРИТУЛЯК, Івано-Франківський національний медичний університет, Україна

кандидат медичних наук, асистент кафедри внутрішньої медицини, Івано-Франківський національний медичний університет, Україна


ЯРОСЛАВ НИКОРАК, Івано-Франківський фаховий коледж Прикарпатського національного університету імені Василя Стефаника, Україна ORCID ID 0000-0002-9855-5914

заступник директора з навчально-методичної роботи, Івано-Франківський фаховий коледж Прикарпатського національного університету імені Василя Стефаника, Україна

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-03-17

Номер

Розділ

Наукові статті