ЦИФРОВІЗАЦІЯ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ В ЗАКЛАДАХ ВИЩОЇ ОСВІТИ В УМОВАХ ВОЄННОГО СТАНУ
DOI:
https://doi.org/10.15330/obrii.56.1.106-109Ключові слова:
цифровізація, цифрова педагогіка, освітній процес, інформаційні технології, дистанційне навчанняАнотація
Статтю присвячено дослідженню проблем цифрової трансформації освітнього процесу в умовах воєнного часу, можливості використання сучасних інформаційних технологій в умовах обмеженого доступу до ресурсів та інфраструктури. Також розглядається проблема забезпечення якості освіти під час воєнного стану та шляхи її вирішення за допомогою цифрової технології. Обговорюється роль і вплив цифровізації на освітній процес у закладах вищої освіти. Автори окреслюють різні аспекти застосування цифрових технологій, таких як електронні підручники, відеоуроки, відеоконференції та ін. інструменти, які дозволяють підвищити якість та ефективність освіти.
Крім того, розглядається вплив цифровізації на організацію освітнього процесу та взаємодію між викладачами і студентами, застосування цифрових інструментів, що дозволяє студентам більш активно брати участь у процесі навчання, сприяє взаємодії між викладачами і студентами, а також забезпечує більш ефективну та зручну форму навчання.
Автори звертають увагу на проблеми, які можуть виникнути під час упровадження цифрових технологій у навчальний процес. Аналізуються такі проблеми, як відсутність доступу до необхідної інфраструктури та технічних засобів, недостатнє навчання викладачів і студентів користування цифровими інструментами, а також стосовно збереження і захисту даних. Наголошено, що цифрові технології є важливим інструментом для поліпшення якості та ефективності освіти в закладах вищої освіти. Проте впровадження цифровізації повинно бути здійснене з урахуванням усіх можливих проблем і складнощів, що можуть виникнути.