СТАН ДОСЛІДЖУВАНОСТІ ПРОФЕСІЙНИХ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ ВИКЛАДАЧА АСТРОНОМІЇ
DOI:
https://doi.org/10.15330/obrii.56.1.110-116Ключові слова:
компетенції, компетентність, компетенції викладача закладів вищої освіти, професійна компетентність викладача закладів вищої освіти, викладач астрономіїАнотація
Авторами досліджено, що підготовка викладачів природничого циклу в контексті модернізації професійної діяльності передбачає формування професійної компетентності викладачів, їх здатності до ефективної діяльності в розв’язанні складних професійних ситуацій в умовах динамічних змін як у світі технологій, так і суспільному житті. Оскільки, Концепція астрономічної освіти передбачає оволодіння астрономічними знаннями, засвоєння людиною астрономічної культури; формування цілісної особистості, її духовності, творчої індивідуальності, розвитку інтелектуального та емоційного потенціалу, тому у статті вивчено сутність професійних компетентностей сучасних викладачів астрономії, запропоновано модель професійної компетентності викладачів закладів вищої освіти та проаналізовано її структурні компоненти. Склад і зміст кваліфікації викладачів астрономії вищих навчальних закладів визначається положеннями компетентнісного підходу, вимогами до претендентів на посади викладачів закладів вищої освіти ІІІ-ІV рівня акредитації та кваліфікаційними характеристиками професорсько-викладацького складу закладів вищої освіти (Грищенко & Ніжегородцев, 2011).