ПЕДАГОГІЧНІ ОСНОВИ ВИКОРИСТАННЯ ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ У НАВЧАННІ УЧНІВ З ОСОБЛИВИМИ ОСВІТНІМИ ПОТРЕБАМИ
DOI:
https://doi.org/10.15330/obrii.57.2.2.22-27Ключові слова:
інформаційно-комунікаційні технології; засоби, методи, прийоми, ефективність навчання; особливі освітні потребиАнотація
У статті йдеться про те, що процес навчання учнів з особливими освітніми потребами має певні особливості, які можуть бути частково реалізовані в рамках створення та використання електронних засобів навчального призначення: нерегулярність відвідування навчальних занять, що пов’язана з обмеженням у пересуванні; скорочення кількості годин навчального навантаження; зменшення навчального навантаження; обмеження можливості розвитку творчих здібностей. Наголошується, що використання електронних засобів навчального призначення є одним із засобів спеціальних освітніх і корекційно-реабілітаційних технологій, що становлять сукупність організаційних структур і заходів, системних засобів і методів, оптимально забезпечують реалізацію та засвоєння освітніх програм, спрямованих на усунення або якомога більш повну компенсацію обмежень життєдіяльності, викликаних порушенням здоров’я.
Автори охарактеризували сучасні інформаційно-комунікаційні технології з позиції їх використання як: засіб навчання; технічний засіб автоматизації процесу пізнавальної та творчої діяльності особистості, який дозволяє мобільно працювати з текстом, графічним, звуковим або відеодокументом, робити складні розрахунки, якісно подавати інформацію, обробляти її, спілкуватися з однолітками зрізних країн світу; зразок інноваційних технологій, що розвиває навички оволодіння ними, дає знання про функціональне призначення складових елементів і системи зв’язків, принципи роботи апаратного і програмного забезпечення; ефективний тренажер, що розвиває пізнавальну і творчу активність особистості, спонукає її приймати власні оригінальні рішення, бачити їх результат і перевіряти правомірність тощо.