ЗАРУБІЖНИЙ ДОСВІД ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ДИЗАЙНЕРІВ: ТЕОРЕТИЧНІ АСПЕКТИ ТА ОСВІТНІ ПРАКТИКИ

Автор(и)

  • ОЛЕКСАНДР ПОЛІЩУК
  • ВАЛЕНТИНА ГРЕСЬКОВА
  • ВАЛЕНТИНА БАРАНОВСЬКА

DOI:

https://doi.org/10.15330/obrii.60.1.113-116

Ключові слова:

професійна підготовка, художня мистецька освіта, майбутні фахівці в сфері художньої мистецької освіти, майбутні фахівці з дизайну, дизайн-освіта, освітні практики, зарубіжний досвід

Анотація

У статті на основі аналізу зарубіжного досвіду відображено особливості професійної підготовки майбутніх фахівців художніх мистецьких спеціальностей, зокрема, дизайнерів. Проведене дослідження систем професійної підготовки дизайнерів у Німеччині, Франції, Італії, Фінляндії та США дало змогу виявити спільні риси та національні особливості, що зумовлюють ефективність дизайносвіти в різних соціокультурних контекстах (орієнтація на практико-орієнтоване навчання та тісну взаємодію з реальним сектором економіки; застосування інноваційних освітніх технологій, включно з цифровим дизайном, 3D-моделюванням, UI/UX та AR/ VR-дизайном; міждисциплінарність, що дозволяє здобувачам освіти поєднувати знання з суміжних галузей; формування критичного мислення, креативності та навичок роботи в команді; акцент на сталість, етику та соціальну відповідальність у проєктній діяльності). Розглянуто, що національні відмінності відображаються у структурі навчальних програм, культурному контексті, підходах до викладання та співпраці з індустрією. Визначено, що зарубіжний досвід професійної підготовки дизайнерів є важливим джерелом для вдосконалення національної системи дизайносвіти. Його критичне осмислення та адаптація з урахуванням вітчизняних реалій відкривають нові можливості для підвищення якості фахової підготовки майбутніх дизайнерів в Україні

Біографії авторів

ОЛЕКСАНДР ПОЛІЩУК

доктор філософських наук, професор, Хмельницька гуманітарно-педагогічна академія


ВАЛЕНТИНА ГРЕСЬКОВА

кандидат педагогічних наук, професор, Хмельницька гуманітарно-педагогічна академія

ВАЛЕНТИНА БАРАНОВСЬКА

кандидат педагогічних наук, доцент, Хмельницька гуманітарно-педагогічна академія

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-09-10

Номер

Розділ

Наукові статті