Некероване використання ґаджетів як причина кібербулінгу серед учнів початкової школи
DOI:
https://doi.org/10.15330/jpnu.7.1.48-56Ключові слова:
кібер-залякування, гаджети та електронні пристрої, учні початкових класів, переваги та недоліки використання технології, шкільне середовищеАнотація
У статті обґрунтовано актуальність проблеми та наслідки популярності сучасних ґаджетів (смартфонів, ноутбуків, смарт-телевізорів, ігрових приставок, трекерів здоров'я, смарт-годинників, вебкамер, айпедів та планшетів) серед учнів початкової школи під час освітнього процесу та за його межами. Автор перелічує переваги використання індивідуалізації цифрових технологій у класі як для учня, так і для вчителя: значний інтерес та мотивація до навчальної діяльності, кращі можливості для імплементації принципу навчання, формування й удосконалення необхідних життєвих навичок і компетентностей тощо. Авторкою представлено результати проведеного опитування викладачів закладів вищої освіти на предмет їхнього ставлення до цієї проблеми та обізнаності щодо найефективніших ґаджетів у освітньому процесі. У дослідженні також обґрунтовані недоліки некерованого використання сучасних технлогій серед молодших школярів, що стало однією з вагомих причин поширення кібербулінгу та агресивного поводження у шкільному середовищі. Мета статті – привернути увагу до цього питання та запропонувати деякі шляхи його вирішення на чотирьох етапах: сім'ї та друзів, школи, місцевої громади та реґіонально-національного рівня, які характеризуються конкретними процедурами та діями. Наголошено на збільшенні кількості наукових публікацій як вітчизняних, так і зарубіжних, що є свідченням його зацікавлення серед науковців і нагальну потребу у пошуку шляхів запобігання кібербулінгу серед учнів початкової школи.