Використання гаджетів на заняттях біології як засіб підвищення мотивації учнів
DOI:
https://doi.org/10.15330/jpnu.8.1.174-181Ключові слова:
мотивація, гаджети та електронні пристрої, навчальний процес, учні, уроки біологіїАнотація
У статті висвітлено актуальну проблему мотивації учнів до навчання. Використання гаджетів в освітньому процесі, може позитивно вплинути на мотивацію школярів до навчання, залучити їх до творчої діяльності, а також зацікавити більш якісно та сумлінно виконувати завдання. Адже більшості школярів нудно в школі, їх важко залучити до активної роботи на уроці. Проблема підвищення активності учнів на уроках є досить поширеною і актуальною проблемою на сьогодні. Сьогодні важко уявити світ без сучасних технологій. Ноутбуки, мобільні телефони, планшети, комп’ютери та інші гаджети стали хорошими друзями для людини. Вони справжні колеги по роботі: допомагають виконувати численні завдання, розв’язання яких потребувало багато часу. Так само, як і для будь якого дорослого, гаджети займають визначну роль і у житті дітей. Підлітки і мобільні телефони, такі ж нерозлучні речі, як вчителі та добре заготовлені конспекти. Діти все більше обирають розваги перед монітором, замість ігор на вулиці чи прогулянок з рідними. Соціальні мережі, добре продумані комп’ютерні ігри, посіли перше місце серед хобі у молоді. Саме тому важливим завданням, яке стоїть перед учителями, – викликати інтерес до навчання, тобто мотивувати учнів. І тут ІКТ просто незамінні: вони є тим ланцюжком, який з’єднує інтереси вчителя й учнів. Тільки потрібно навчитися творчо використовувати захоплення дітей гаджетами. Проведені нами дослідження показали як змінилося ставлення учнів до уроків біології та їх мотивація до навчання після використання онлайн лабораторії на платформі Go-Lab, додатку Kahoot!, та QR-кодів.