Формування світоглядно-ціннісних орієнтацій студентів технічних закладів вищої освіти в контексті духовно-морального виховання
DOI:
https://doi.org/10.15330/jpnu.10.1.99-107Ключові слова:
духовно-моральне виховання, духовні цінності, світогляд, релігія, моральність, духовність, культура, освітаАнотація
У статті розглянуто значення дисциплін суспільно-гуманітарного циклу, які пов’язані з духовно-моральними аспектами життєдіяльності молодої людини задля вирішення питання збереження цілісності особистості та її духовного зростання у сучасних умовах стресового, емоційного, психологічного перевантаження. Це неможливо реалізувати на практиці без запровадження в закладах освіти нових та удосконалення існуючих парадигм духовно-морального виховання, що здійснюється саме у процесі викладання навчальних дисциплін суспільно-гуманітарного циклу, в т.ч. в університеті технічного спрямування. Проблема духовно-морального виховання особистості завжди була однією з актуальних та в сучасних умовах пандемії коронавірусу, військової агресії Росії та боротьби України за мир і європейські цінності демократії, вона набуває особливого значення. Адже у час радикальних реформ соціально-політичного, економічного, культурного життя суспільства значної уваги вчених-педагогів потребує питання підвищення ролі підготовки майбутнього фахівця у зв’язку з потребами сучасного суспільного розвитку та гуманізації освітнього процесу в цілому. У статті окреслено основні ідеали та виховні орієнтири українського суспільства, оскільки в цьому полягає реальне відродження і подальший розвиток української нації. Автори акцентують на тому, що нестабільність і суперечливість моральної атмосфери в українському суспільстві зумовили особливу гостроту проблеми духовно-морального виховання молодого покоління. Це спонукає до відродження традиційних і пошуку інноваційних засобів духовно-морального виховання молоді.