Новий погляд на розвиток soft skills задопомогою дебатних технологій

Автор(и)

  • Тетяна Близнюк Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника, Україна https://orcid.org/0000-0002-0558-2201

DOI:

https://doi.org/10.15330/jpnu.10.3.145-153

Ключові слова:

soft skills, дебатні технології, формати дебатів, вчителі початкової школи, студенти педагогічного факультету

Анотація

У статті висвітлено теоретичні та практичні аспекти актуальної сучасної проблеми розвитку soft skills вчителів початкової школи шляхом активізації дискусії на заняттях. Сучасне суспільство вимагає від фахівців не лише глибоких знань у своїх областях, а й вміння ефективно спілкуватися та взаємодіяти з іншими. Дебатні технології сприяють розвитку навичок аргументації, вміння слухати, реагувати на аргументи опонентів та висловлювати свої думки чітко та переконливо. Розвиток гнучких навичок за допомогою технології дебатів – це сучасний та інноваційний підхід до вдосконалення основних навичок міжособистісного спілкування. Представлений підхід поєднує традиційну практику використання дебатів із сучасними технологіями з метою забезпечення більш привабливої та ефективної реалізації навчального процесу. Автор аналізує проблему з двох ракурсів: розвитку у soft skills студентів – майбутніх учителів початкової школи, з одного боку, та педагогічного потенціалу дебатів в цьому контексті, з іншого. Узагальнено визначення понять «м’які навички» та «тверді навички», окреслено чинники ефективного застосування дебатних технологій. Дослідниця довела, що вміння організовувати захоплюючу дискусію з різних навчальних курсів в університеті є характерною рисою професійної компетентності педагога-новатора, оскільки сприяє розвитку ключових навичок студентів. Формування останніх відбувається як при навчанні окремих дисциплін, так і в процесі інтеграції предметів.

##submission.downloads##

##submission.additionalFiles##

Опубліковано

2023-09-30

Як цитувати

[1]
Близнюк, Т. 2023. Новий погляд на розвиток soft skills задопомогою дебатних технологій. Журнал Прикарпатського національного університету імені Василя Стефаника. 10, 3 (Вер 2023), 145–153. DOI:https://doi.org/10.15330/jpnu.10.3.145-153.

Номер

Розділ

Педагогіка

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають