ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ ГОТОВНОСТІ ФАХІВЦІВ ДО РОБОТИ В ІНКЛЮЗИВНОМУ ОСВІТНЬОМУ ПРОСТОРІ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ

Array

Автор(и)

  • Зоряна ЛЕНІВ кандидат педагогічних наук, доцент кафедри логопедії, Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова

Ключові слова:

професійна готовність, асистент учителя закладу середньої освіти з інклюзивним та інтегрованим навчанням, інклюзивний освітній простір початкової школи, SMART-технології, психолого-педагогічна діагностика, структурно-функціональна модель

Анотація

У статті актуалізовано проблему формування професійної готовності фахівців, зокрема майбутніх асистентів учителів, до роботи в умовах інклюзивного освітнього простору початкової школи. Розкрито сутність понять «професійна готовність», «інклюзивний освітній простір» у розрізі психолого-педагогічних досліджень. Описано загальнодержавні, технологічні та психолого-педагогічні умови ефективного запровадження інклюзії, виокремлено ціннісно-ідейний, когнітивно-компетентнісний і професійно-рефлексивний компоненти системи підготовки означених фахівців у закладах вищої освіти (ЗВО) за структурно-функціональною моделлю, яка містить такі етапи: 1. пропедевтично-мотиваційний; 2. змістовно-діяльнісний; 3. операційно-практичний і лягла в основу дослідження. Також описано важливість застосування SMART-технологій у впровадженні системи формування професійної готовності асистентів учителів, ефективність яких доведено в процесі експерименту.

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-11-20

Номер

Розділ

Наукові статті