ФІЛОСОФІЯ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ І СПОРТУ
DOI:
https://doi.org/10.15330/obrii.60.1.17-21Ключові слова:
філософія спорту, фізична культура, освітній процес, майбутні фахівці, професійна компетентність, етика, інновації, соціальна відповідальністьАнотація
У статті визначено філософські засади освітнього процесу підготовки майбутніх фахівців фізичної культури і спорту та доведено їхню вирішальну роль у становленні високопрофесійних і морально зрілих спеціалістів. Обґрунтовано, що спортивна сфера є багатовимірним феноменом, що охоплює не тільки фізичну підготовку, а й низку психологічних, культурних і соціальних чинників, тому вимагає комплексного підходу до професійної освіти. Встановлено, що ключові змістовні параметри (цілісність, етичність, інноваційність і соціальна відповідальність) задають напрям формування гармонійного й ефективного освітнього середовища, у якому студенти мають змогу розкрити свій потенціал і набути необхідних компетентностей. Охарактеризовано філософські парадигми (гуманістичну, екзистенціально-ціннісну та прагматичну), кожна з яких підкреслює різні аспекти взаємодії людини зі спортом, дозволяючи формувати індивідуальні траєкторії професійного зростання. Завдяки інтеграції цих філософських орієнтирів у сучасний освітній процес було доведено, що поєднання практичних і теоретичних компонентів сприяє цілісному розвитку фахівця. Це вможливлює глибоке осмислення моральних і етичних принципів, необхідність критичного ставлення до новітніх технологій, а також формує здатність відповідально впливати на соціальне середовище. Здобувачі освіти, котрі усвідомлюють суспільну місію спорту, розвивають не тільки фахову майстерність, а й лідерські та комунікативні навички, що відкривають шлях до усвідомленої та впевненої професійної діяльності. Крім того, наявність філософського підґрунтя допомагає майбутнім фахівцям орієнтуватися в умовах глобалізації, цифровізації та посилених вимог до особистісних якостей, створюючи інтегрований погляд на спортивну діяльність і її роль у житті суспільства. Таким чином, результати дослідження підтверджують важливість концептуального осмислення процесу підготовки фахівців фізичної культури і спорту та поглиблюють розуміння того, як філософія може стати фундаментом для формування конкурентоспроможних, духовно багатих і соціально відповідальних професіоналів.