SOFT-SKILLS ТА HARD-SKILLS У СИСТЕМІ СУЧАСНОЇ ОСВІТИ: ЗБАЛАНСОВАНІСТЬ ЗАДЛЯ УСПІХУ

Автор(и)

  • ВІТАЛІНА БЕНЦА БЕНЦА
  • КАТЕРИНА КЛОПОТАР

DOI:

https://doi.org/10.15330/obrii.60.1.30-35

Ключові слова:

світня система, soft-skills, hard-skills критичне мислення, командна робота, професійний розвиток, методики викладання, оцінювання компетенцій

Анотація

У статті окреслено стан сучасної освіти, що знаходиться на роздоріжжі, де їй необхідно вирішити, як забезпечити збалансований розвиток hard-skills і soft-skills у студентів. Ідеться про те, що hard-skills, або жорсткі навички передбачають фахові знання та технічні вміння, які легко вимірюються і сертифікуються, а також володіння іноземними мовами, навички програмування тощо. З іншого боку, soft-skills, або м’які навички стосуються особистісних якостей, таких як комунікаційні вміння, критичне мислення, креативність, здатність працювати в команді та адаптація до змін. Автори наголошують наскільки важливо забезпечувати розвиток обох цих типів навичок, оскільки успішна кар'єра та ефективне виконання завдань вимагають не лише спеціалізованих знань, а й здатності ефективно співпрацювати, адаптуватися та вирішувати проблеми.

Акцентується, що збалансованість між soft- та hard-skills є необхідною для досягнення успіху в умовах глобалізації і технологічних змін. Особлива увага повинна приділятися розробці та застосуванню стратегій та методик, що сприяють розвитку критичного мислення, креативності, умінню працювати в команді та ефективній комунікації серед студентів.

Висвітлено питання оцінювання м’яких навичок та їх роль у професійному розвитку, а також розглянуто важливість адаптації освітніх програм до динамічних умов сучасного робочого середовища. Результати дослідження підкреслюють значення м’яких навичок в умовах глобалізації та технологічного прогресу, вказуючи на необхідність їх систематичного включення в навчальні плани для забезпечення успішної адаптації випускників до викликів сучасності.

Біографії авторів

ВІТАЛІНА БЕНЦА БЕНЦА

аспірант кафедри загальної педагогіки та педагогіки вищої школи, ДВНЗ «Ужгородський національний університет»

КАТЕРИНА КЛОПОТАР

лаборант кафедри загальної педагогіки та педагогіки вищої школи, ДВНЗ «Ужгородський національний університет»

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-08-14

Номер

Розділ

Наукові статті