SOFT-SKILLS ТА HARD-SKILLS У СИСТЕМІ СУЧАСНОЇ ОСВІТИ: ЗБАЛАНСОВАНІСТЬ ЗАДЛЯ УСПІХУ
DOI:
https://doi.org/10.15330/obrii.60.1.30-35Ключові слова:
світня система, soft-skills, hard-skills критичне мислення, командна робота, професійний розвиток, методики викладання, оцінювання компетенційАнотація
У статті окреслено стан сучасної освіти, що знаходиться на роздоріжжі, де їй необхідно вирішити, як забезпечити збалансований розвиток hard-skills і soft-skills у студентів. Ідеться про те, що hard-skills, або жорсткі навички передбачають фахові знання та технічні вміння, які легко вимірюються і сертифікуються, а також володіння іноземними мовами, навички програмування тощо. З іншого боку, soft-skills, або м’які навички стосуються особистісних якостей, таких як комунікаційні вміння, критичне мислення, креативність, здатність працювати в команді та адаптація до змін. Автори наголошують наскільки важливо забезпечувати розвиток обох цих типів навичок, оскільки успішна кар'єра та ефективне виконання завдань вимагають не лише спеціалізованих знань, а й здатності ефективно співпрацювати, адаптуватися та вирішувати проблеми.
Акцентується, що збалансованість між soft- та hard-skills є необхідною для досягнення успіху в умовах глобалізації і технологічних змін. Особлива увага повинна приділятися розробці та застосуванню стратегій та методик, що сприяють розвитку критичного мислення, креативності, умінню працювати в команді та ефективній комунікації серед студентів.
Висвітлено питання оцінювання м’яких навичок та їх роль у професійному розвитку, а також розглянуто важливість адаптації освітніх програм до динамічних умов сучасного робочого середовища. Результати дослідження підкреслюють значення м’яких навичок в умовах глобалізації та технологічного прогресу, вказуючи на необхідність їх систематичного включення в навчальні плани для забезпечення успішної адаптації випускників до викликів сучасності.