ФОРМУВАННЯ ЕЛЕМЕНТАРНИХ МАТЕМАТИЧНИХ УЯВЛЕНЬ ВИХОВАНЦІВ ЗДО ЗАСОБАМИ НАРОДОЗНАВСТВА В УМОВАХ ІНКЛЮЗИВНОГО ОСВІТНЬОГО ПРОСТОРУ

Автор(и)

  • ОЛЕКСАНДРА КУЗЕНКО
  • ТАМАРА МАРЧІЙ-ДМИТРАШ
  • НАТАЛІЯ ЗАХАРАСЕВИЧ

DOI:

https://doi.org/10.15330/obrii.60.1.36-39

Ключові слова:

формування, елементарні математичні уявлення, народознавство, інклюзивний освітній простір, дошкільний вік, діти з особливими освітніми потребами

Анотація

У статті розкрито теоретико-методичні аспекти використання народознавства у формуванні елементарних математичних уявлень вихованців ЗДО. Обґрунтовується значення усної народної творчості як дієвого дидактичного засобу розвитку математичних умінь вихованців із нормотиповим розвитком та їх однолітків з особливими освітніми потребами в умовах інклюзивного освітнього простору. Акцентується, що в роботі з вихованцями груп ЗДО із інклюзивною формою навчання з метою формування елементарних математичних уявлень доцільно застосовувати такі малі фольклорні форми, як лічилки, прислів’я, казки. Їх використання під час спеціальних занять з формування елементарних математичних уявлень та організації ігрової діяльності дітей суттєво активізує пізнавальну діяльність, дозволяє створити оптимально сприятливі умови для особистісного розвитку дошкільників.

Біографії авторів

ОЛЕКСАНДРА КУЗЕНКО

кандидат педагогічних наук, доцент кафедри українознавства і філософії, Івано-Франківський національний медичний університет

ТАМАРА МАРЧІЙ-ДМИТРАШ

кандидат педагогічних наук, доцент кафедри теорії та методики дошкільної і спеціальної освіти, Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника

НАТАЛІЯ ЗАХАРАСЕВИЧ

кандидат педагогічних наук, доцент кафедри теорії та методики дошкільної і спеціальної освіти, Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-08-14

Номер

Розділ

Наукові статті