У ЧОМУ ПОЛЯГАЄ ВІДМІННІСТЬ МІЖ ТЕОРІЄЮ І ПРАКТИКОЮ ФІЗИЧНОГО ЕКСПЕРИМЕНТУ?

Автор(и)

  • Микола ЧУМАК доктор педагогічних наук, завідувач кафедри теорії та методики навчання фізики і астрономії, Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова https://orcid.org/0000-0002-9956-9429

DOI:

https://doi.org/10.15330/obrii.52.1.74-77

Ключові слова:

філософія науки, наукова теорія, фізичний дослід

Анотація

У змістовому наповненні статті розкривається проблема тісного взаємозв’язку теорії і практики фізичного експерименту шляхом пошуку рис спільного та відмінного між «біполярним».

Окреслено можливість взаємозаперечення теоретичних концептів результативністю експериментальних досліджень, що стимулює розвиток науки та продукує формування суспільного інтересу до її вивчення.

Підсумовано, як у процесі науково-технічного поступу відбулося нагромадження предметних прикладів коли зміст теорій безперешкодно підтверджувався не зважаючи на існуючі протиріччя наявних емпіричних даних.

Узагальнено ситуативність, за якої теоретична кристалізація кожної нової теорії, призводила до появи множинності доступних для нас даних фізичної науки.

Актуалізовано необхідність перевірки цілісної системи наукових ідей з допомогою залучення чотирьохступеневого спектру підходів: метатеоретичного, інтертеоретичного, філософського та емпіричного.

 

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-03-02

Номер

Розділ

Наукові статті