INCLUSIVE EDUCATION AT THE EPICENTER OF CHANGE: MENTAL HEALTH OF STUDENTS IN A TIME OF WAR
DOI:
https://doi.org/10.15330/obrii.60.1.106-112Keywords:
: inclusive education, mental health, war, safe educational environment, students with special educational needs, psychological resilienceAbstract
У статті обґрунтовано виклики, з якими стикається освітянська спільнота у професійній підготовці майбутніх фахівців в умовах воєнного стану. Значна увага приділена проблемі створення безпечного інклюзивного освітнього середовища для студентів з особливими освітніми потребами (ООП), які часто є більш вразливими до стресових ситуацій. Інклюзивну освіту потрактовано як важливий чинник підтримки та адаптації студентів в кризових ситуаціях. Здійснено аналіз актуальної наукової літератури, що дозволило визначити основні чинники впливу війни на ментальне здоров'я учасників освітнього процесу. Сучасні українські університети презентовано як простір академічного зростання, психолого-педагогічного супроводу та підтримки студентів у кризових умовах (війни). Представлено дані опитування здобувачів вищої освіти, що допомогло виявити їхній реальний емоційно-психологічний стан, а також потреби у психологічній підтримці. Результати дослідження підтверджують високий рівень тривоги, стресу та психоемоційного виснаження серед студентства, адже постійні повітряні тривоги, обстріли, новини з фронту та поєднання навчання з волонтерською або військовою діяльністю створюють значне навантаження на психіку. На основі отриманих даних, у статті представлено стратегії для створення безпечного та підтримувального інклюзивного освітнього середовища, зокрема підвищення психологічної стійкості студентів з інвалідністю в умовах кризи, розвиток навичок самореґуляції та забезпечення доступу до кваліфікованої психологічної допомоги. Матеріали статті можуть бути корисними для педагогів, психологів, адміністрації закладів вищої освіти та всіх, хто залучений до організації інклюзивного освітнього процесу в кризових умовах.