СИТУАТИВНЕ НАВЧАННЯ ЯК ІНТЕРАКТИВНА ТЕХНОЛОГІЯ ФОРМУВАННЯ КОМУНІКАТИВНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ
DOI:
https://doi.org/10.15330/obrii.60.1.88-94Ключові слова:
комунікативна компетентність, ситуативне навчання, інтерактивна технологія, кейс-технологія, креолізований текст, майбутні учителі англійської мовиАнотація
У статті висвітлено актуальну проблему підвищення ефективності вивчення англійської мови в умовах модернізації системи вищої освіти України шляхом упровадження інноваційних освітніх технологій, зокрема ситуативного навчання. Обґрунтовано доцільність застосування цього підходу для формування англомовної комунікативної компетентності здобувачів освіти. Окреслено ключові завдання ситуативного навчання: розвиток ситуативного мислення, стимулювання мовленнєвої активності, міжособистісної взаємодії та підвищення мотивації до навчання.
На основі аналізу наукових джерел охарактеризовано методологічні основи ситуативного навчання, які за своїм змістом і цілями корелюють із кейс-технологіями. Запропоновано методичні рекомендації щодо організації навчальних ситуацій, з використанням креолізованих текстів та webорієнтованих інструментів. Визначено типи навчальних ситуацій (проблемні, уявні, рольові ігри), які сприяють розвитку практичних мовленнєвих умінь і навичок здобувачів. Акцент зроблено на створенні автентичного мовленнєвого середовища, що максимально наближене до реального, як важливої умови формування професійної англомовної компетентності майбутніх учителів англійської мови.