ОСВІТА ДЛЯ РОЗМАЇТТЯ: ВПРОВАДЖЕННЯ МУЛЬТИКУЛЬТУРНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ В ПРОГРАМИ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ
DOI:
https://doi.org/10.15330/obrii.60.1.99-105Ключові слова:
мультикультурна компетентність, початкова школа, різноманітття в освіті, майбутні педагогиАнотація
У сучасному глобалізованому світі розвиток мультикультурної компетентності в учнів початкової школи має важливе значення для підготовки їх до взаємодії з різноманітними громадами. У цій статті висвітлено результати дослідження проблеми інтеграції мультикультурної освіти в навчальні програми початкової школи, підкреслено її роль у розвитку культурної обізнаності, емпатії та інклюзивності. На підставі аналізу теоретичних джерел підкреслено важливість культурно зорієнтованого навчання у формуванні світогляду молодших школярів.
У статті окреслено ключові стратегії розробки мультикультурної навчальної програми з урахуванням різноманітних освітніх матеріалів, інклюзивних практик навчання та реального культурного досвіду. Методи оцінки мультикультурної компетентності (рефлексивна діяльність і проєктне навчання) розглянуто як ефективні чинники забезпечення дієвої взаємодії. Проаналізовано проблеми, пов’язані з опором змінам у навчальних програмах і підготовкою учителів до їх реалізації, а також запропоновано практичні рішення для подолання цих перешкод.
Представляючи приклади успішного впровадження мультикультурної освіти, це дослідження дає корисну інформацію для майбутніх учителів початкової школи і педагогів-практиків. У висновках підкреслюється необхідність постійного навчання вчителів для ефективного розвитку мультикультурної компетентності у молодших школярів. В результаті, ця стаття виступає за інклюзивний підхід до освіти, який забезпечує учнів початкової школи навичками, необхідними для успішного життя в культурно різноманітному суспільстві.