ПРОФЕСІЙНА ПІДГОТОВКА МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ДО СПОРТИВНО-ОЗДОРОВЧОЇ РОБОТИ З ЕЛЕМЕНТАМИ ФУТБОЛУ В ПОЧАТКОВІЙ ШКОЛІ: ТЕОРЕТИЧНИЙ АСПЕКТ
DOI:
https://doi.org/10.15330/obrii.60.1.121-127Ключові слова:
професійна підготовка, майбутні учителі початкових класів, спортивно-оздоровча робота з елементами футболу, модель професійної готовностіАнотація
У статті представлено актуальність проблеми професійної підготовки майбутніх учителів початкових класів до спортивно-оздоровчої роботи з елементами футболу. Обґрунтовано сутність спортивно-оздоровчої роботи з елементами футболу в початковій школі, проаналізовано деякі теоретичні концепти щодо підготовки педагогів до її реалізації в освітній практиці з урахуванням сучасних українських реалій, зокрема воєнного стану (наявність психоемоційних травм у дітей молодшого шкільного віку, потреба у руховій активності у цифрову епоху та необхідність впровадження інновацій у позаурочній діяльності з фізичного виховання тощо). Подано орієнтовну модель професійної підготовки майбутніх учителів до спортивно-оздоровчої роботи з елементами футболу у школі І-го ступеня, визначено змістові характеристики окремих її компонентів (мотиваційно-цільовий, когнітивно-змістовий, комунікативний і практико-діяльнісний). На думку автора, результатом реалізації цієї моделі повинні бути: сформовані компетентності у майбутнього вчителя щодо цієї роботи (методичні, організаційні, комунікативні, валеологічні тощо), підвищення рівня фізичної активності студентів, їхня стійка мотивація до занять фізичною культурою, соціалізація учнів через командні ігри, комунікативні навички у спортивному середовищі та позитивний психологічний клімат. Підтверджено, що спортивно-оздоровча робота з елементами футболу в умовах НУШ слугує дієвим педагогічним засобом фізичного розвитку особистості дитини і дієвим інструментом формування ключових компетентностей у початкових класах. Доведено ефективний вплив спортивно-оздоровчих занять з елементами футболу на розвиток і виховання дітей молодшого шкільного віку, адаптацію та соціалізацію в умовах закладу освіти (зокрема для внутрішньо переселених осіб) і командну взаємодію.