ОРГАНІЗАЦІЯ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ У ЗАКЛАДАХ ВИЩОЇ МИСТЕЦЬКОЇ ОСВІТИ В КРАЇНАХ ЄС
DOI:
https://doi.org/10.15330/obrii.60.1.4-9Ключові слова:
країни ЄС, освітній процес, заклади вищої мистецької освіти, майбутні вчителі мистецьких дисциплін, формування професійних компетентностей майбутніх вчителів художніх дисциплінАнотація
Європейське суспільство, яке орієнтоване на знання та розвиток особистості людини, створює сприятливе середовище для закладів освіти, водночас висуває до них високі вимоги. Особливо важливою є потреба реформування освітніх систем задля ефективної інтеграції мистецької освіти в широкий контекст розвитку критичного мислення, творчості та культурної відкритості, що відповідає актуальним вимогам сучасної глобалізованої культури.
У статті розглядається організація освітнього процесу та підготовка майбутніх фахівців мистецької освіти в європейських країнах: Чехії, Словаччині, Німеччині, Австрії, Румунії, Болгарії, Швеції та інших.
Нами досліджено, що сучасні європейські заклади вищої освіти демонструють різноманітні моделі освітнього процесу для формування професійних компетентностей майбутніх учителів художніх дисциплін.
Визначено, що вчителі художніх дисциплін повинна не лише володіти художніми навичками, а й демонструвати здатність ефективно навчати учнів мистецтву. Це передбачає наявність таких компетентностей: методичних, професійно-художніх, психолого-педагогічних, комунікативних. Таким чином, успішна підготовка вчителів у цій галузі вимагає інтеграції мистецького досвіду з педагогічною майстерністю, що сприяє забезпеченню академічної і професійної мобільності впродовж життя, розвитку особистості людини через освітні інституції.