ОСНОВИ НАЦІОНАЛЬНОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ: «НАРИСИ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА ГАЛИЦЬКО-ВОЛИНСЬКОГО КНЯЗІВСТВА» БОГДАНА КІНДРАТЮКА
DOI:
https://doi.org/10.15330/obrii.60.1.26-29Ключові слова:
ідентичність, музика, Галицько-Волинське князівство, Б. Кіндратюк, народна творчість, інструментальна культура, музичний побут, спів, дзвонарствоАнотація
Запропоновано критичний огляд нової праці іванофранківця Богдана Кіндратюка «Нариси музичного мистецтва Галицько-Волинського князівства», де вперше зібрано й систематизовано матеріяли про музичну культуру цього державного утворення. Тогочасна музика є важливим, але малодослідженим її історичним етапом, який забезпечив розвиток українського музичного мистецтва після падіння середньовічної Києворуської держави. Розглядаються народна творчість, інструментальна культура, музичний побут княжого двору і міста, церковний спів, дзвонарство. У другому виданні узагальнено нові факти, змінено окремі акценти як запоруку повнішої та правдивішої реконструкції тогочасного розвою полінаціонального музичного мистецтва в зазначеному ареалі. Нинішнє опанування його нуртування та розвою в ареалі нашого краю доби Середньовіччя є запорукою укріплення національної ідентичності, що вкрай важливо в час російсько-української війни.