АНАЛІЗ ЗНАНЬ З ОЛІМПІЙСЬКОЇ ОСВІТИ В КОНТЕКСТІ ПАТРІОТИЧНОГО ВИХОВАННЯ ПІД ЧАС ПРОВЕДЕННЯ ЗАХОДІВ ДЛЯ ДІТЕЙ-ПЕРЕСЕЛЕНЦІВ

Автор(и)

  • Ярослав Галан Чернівецький національний університет імені Юрія Федьковича https://orcid.org/0000-0002-7024-5690
  • Андрій Огнистий Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка https://orcid.org/0000-0002-4748-1900
  • Катерина Огниста Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка https://orcid.org/0000-0001-8636-6027

DOI:

https://doi.org/10.15330/fcult.39.29-31

Ключові слова:

олімпійська освіта, діти-переселенці, рухова активність, патріотизм, со-ціально-психологічна адаптація

Анотація

Олімпійська освіта – це один із впливових факторів розвитку сучасного покоління, оскільки вона є різноаспектною та охоплює різні галузі, насамперед фізичне виховання та педагогіку. Діти-переселенці потребують не лише матеріального захисту й убезпечення, а й підвищення рівня фізичних можли-востей, рухової активності, що вплине на їхню загальну соціально-психологічну адаптацію. На основі дослідження ми отримали інформацію щодо місця і значення олімпійської освіти у процесі підвищення рівня рухової активності дітей-переселенців. Аналіз та опрацювання результатів анкетування дає підставу стверджувати, що олімпійська освіта на сьогодні посідає чільне місце у вихованні, пристосуванні дітей-переселенців до нових умов життя. Анкетування дітей-переселенців дало змогу виокремити основні моменти реалізації та впровадження олімпійської освіти в навчально-виховний процес, які потребують вирішення або доопрацювання. Дослідження дало змогу визначити критерії та аспекти, на основі яких будуть ґрунтуватися подальші дії та заходи, спрямовані на вирішення зазначеної проблеми, зокрема підтримку дітей-переселенців та створення умов для їхньої соціально-психологічної адаптації.

Посилання

1. Бех І., Чорна К. (2014). Програма патріотичного виховання дітей та учнівської молоді. 29 с.
2. Бойко І.А. (2017). Олімпійська освіта в стратегії розвитку сучасного олімпійського руху. Молодь і олімпійський рух. Тези доп. X Міжнар. конф. Київ. с. 18-19.
3. Булатова М., Кучерявий О., Ярмолюк О. (2020). Технології дистанційного навчання в системі олімпійської освіти. Наука в олимпийском спорте, 1, 4-21.
4. Булатова М.М., Бубка С.Н., Платонов В.М. (2019). Олімпійський спорт у системі гуманітарної освіти. Київ: Перша друкарня. 912 с.
5. Гакман А., Галан Я., Кошура А. (2020). Теоретичні засади патріотичного виховання в системі олімпійської освіти підростаючого покоління. Інноваційна педагогіка, 27, 186-189.
6. Галан Я.П. (2021). Теорія та практика олімпійської освіти: навчальний посібник. Чернівецький нац. ун-т, с. 138.
7. Галан Я.П. (2022). Роль олімпійської освіти в патріотичному вихованні дітей в сучасних умовах. Інноваційна педагогіка, 47, 37-42.
8. Галан Я.П. Олімпійська освіта в контексті патріотичного виховання дітей: монографія. Чернівці: Чернівец. нац. ун-т ім. Ю. Федьковича, 2022. – 216 с. ISBN 978-966-423-743-4
9. Галан Я.П., Гакман А.В., Кашура А.В., Байдюк М.Ю. (2020). Патріотичне виховання дітей засобами олімпійської освіти в новій українській школі. Інноваційна педагогіка, 30 (2), 131-135. 10. Городинський С.І., Ібрагімова Л.С. (2017). Особливості впровадження олімпійської освіти у навчальний процес в Україні. Молодий вчений, 3.1 (43.1), 99-102.
11. Іваненко Г.О. (2017). Олімпійська освіта – завдання реалізації. Молодь та олімпійський рух: зб. тез доп. 10 міжнар. наук. конф. С. 27-29.
12. Кожокар М., Васкан І., Галан Я. (2019). Олімпійська освіта як складник патріотичного виховання дітей і молоді. Інноваційна педагогіка, 18 (2), 180-183.
13. Кожокар М., Галан Я. (2020). Олімпійська освіта як стрижень реалізації методів, форм і засобів патріотичного виховання в новій українській школі. Актуальні питання гуманітарних наук: міжву-зівський збірник наукових праць молодих вчених Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка. 27 (2), 300-303.
14. Кострікова К. С. (2018). Вплив олімпійської освіти на особистість школярів. Фізичне виховання, спорт і культура здоров’я у сучасному суспільстві : зб. наук. праць Східноєвроп. нац. ун-ту ім. Лесі Українки, 3, 20-25.
15. Кострікова К. С. (2019). Олімпійські цінності у формуванні соціально-громадських компетент-ностей школярів нової української школи. Науковий часопис НПУ імені М.П. Драгоманова. Серія 15. Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт), 341-345.
16. Кострікова К.С. (2016). Механізми впровадження олімпійської освіти у навчально-виховний процес школярів. Вісник Чернігів. нац. пед ун-ту. Серія: Педагогічні науки, Чернігів, 1, 96-99.
17. Москаленко Н.В. (2011). Інноваційні технології у фізичному вихованні школярів. Навч. посіб. Інновація. 238 с.
18. Пахотіна Т. (2020). Патріотичне виховання як предмет порівняльно-педагогічних досліджень. Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології, 2 (96), 285-292.
19. Передерій В., Бріскін Ю. (2018). Впровадження інноваційних форм олімпійської освіти. Теорія і методика фізичного виховання і спорту, 4, 91-95.
20. Chatziefstathiou D, Müller N. (2014). Olympism, olympic education and learning legacies. Cambridge Scholars Publishing, 292 p.
21. Galan Yaroslav, Beshlei Olga (2021). Assessment of the level of readiness of teaching staff to implement innovative forms of Olympic education. Young scientist, 98 (10), 125-130.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-01-31